FANDOM

Krótka opowieść o tym, jak ludzkość podbiła kosmos i po raz kolejny w swojej historii musiała walczyć o przetrwanie.

Dawno, dawno temu...Edytuj

6 lipca 1948 roku Ziemia nawiązuje pierwszy kontakt z obcą cywilizacją. Informacje o tym zostają skrzętnie spreparowane i utajnione przez rządy na całym świecie do czasu, aż publika będzie gotowa przyjąć takie wiadomości, co nastąpiło niemal wiek później. Pięćset lat przed zbudowaniem Stacji 13, 6 lipca 2050 roku, rząd Zjednoczonej Planety Ziemi upublicznia raport dowodzący istnienia pozaziemskich form życia. Raport ten stwierdza także, że te obce formy życia nastawione są wrogo do Ziemian. Ludzkość nie jest już sama. Ludzkość już nie przoduje.

Siły Zjednoczonej Planety Ziemi, zdominowane przez obywateli dawnej Demokratycznej Republiki Chin, forsuje wykorzystanie wszystkich zasobów, jakie pozostały na zanieczyszczonej i wymierającej Ziemi, do umożliwienia ucieczki w zimną przestrzeń kosmosu. Planety-karły zostają skolonizowane, a kolejne statki wysyłane są w co raz głębsze odmęty przestrzeni kosmicznej. Przeprowadzane są badania nad prawami fizyki na skrajach galaktyk, a sekrety wszechświata teraz wykorzystuje się dla formowania przestrzeni do życia oraz obrony przed obcymi rasami. Uważane za najbardziej świadome swojego otoczenia rasy, takie jak szczury, oraz plagi, które przenoszą, stopniowo wyniszczają świat, który znamy. W tym nowym, nieskończonym świecie, religia zniknęła, a rozproszona ludzkość stopniowo powraca do feudalizmu. Przez kolejne dwa stulecia, ludzkość rozproszy się niczym ogień po całej Drodze Mlecznej, rozciągając jej spiralne ramiona z każdą generacją ludzi oraz technologii.

Kosmiczne Wojny i Druga SchizmaEdytuj

Kolejne pokolenia ludzi walczą ze sobą wzajemnie o dominację, a z obcymi rasami - o przetrwanie. Większość obcych została wybita, a ludobójstwa i zniszczone planety stały się piętnem odcisniętym przez wojującą ludzkość. Nadchodzą czasy, kiedy umiera nawet nostalgia za Ziemią, żółtym słońcem, które okrążała i zjednoczonym rodzajem ludzkim, który ją zamieszkiwała. Kiedy znika zagrożenie z zewnątrz, ludzie znów kierują swój gniew na innych ludzi. Mało wiadomo o tych czasach, a nieliczne zapiski i wspomnienia świadków wymieszane zostały z pogłoskami i propagandą. Jedno jest pewne: nie jest to złota era pokoju.

Nikt dziś nie pamięta już przyczyn, ale tym razem to nie obcy zatrzęsły ludzkością, lecz wojna. Wojna, która towarzyszyła jej od zarania dziejów. Tunele czasoprzestrzenne, które zapewniały kontakt pomiędzy mieszkańcami różnych regionów, zostały zbombardowane przez jedną i drugą stronę. Ludzkość zaginęła w przestrzeni i niszczona była przez wszystko i wszystkich. Przez kolejne dziesięciolecia technologia i historia stanęły w miejscu i zdewastowane zostały przez wzrastającą anarchię. Rozmaite sekty, oddzielone przez niezmierzoną pustkę, na skrajach niezamieszkanej dotąd przestrzeni kosmicznej, dążą do odnowienia porządku i pokoju, każda na swój sposób. Wtedy też niektóre rasy obcych zaczęły rozprzestrzeniać się w rejonach zajmowanych dotychczas przez ludzi, nawet w systemach najbliżej Słońca. Zdala od cntrum galaktyki, na skrajach świata, władzę sprawują już nie rządy, ale ogromne korporacje. Zbyt rozległe, aby je zrozumieć, stały się międzyplanetarnymi narodami. Bez żadnych granic i bez żadnych skrupułów. Przed dwieście lat walczyły o kosmiczne dolary i własność intelektualną, z radością patrząc na to, jak ostatnie relikty zapomnianej ludzkości ginęły w próżni.

Czasy współczesneEdytuj

Witaj w regionie, który żyje dzięki wszechmogącemu kosmicznemu dolarowi. Mamy rok 2550. Piractwo i despotyzm są wprawdzie niższe, niż w innych, toczonych wojnami, systemach, lecz ludzie nadal są niespokojni.

Nanotransen Systems

Korporacja Nanotransen Systems, lub po prostu Nanotransen jest największym producentem oraz pracodawcą w znanym nam świecie. Ich praktyki biznesowe oraz ogromne sukcesy zagwarantowały im nie tylko władzę, lecz także gniew ze strony innych korporacji. W roku 2541 rynek załamał się, a Nanotransen zaczął bać się o swoją przyszłość. Zespoły badawcze motały się, podczas gdy super-korporacja zaczęła inwestować w siły zbrojne, rozsyłając falę paniki przez rynek i społeczeństwo. W 2543, należąca do Nanotransen firma wydobywcza Silar Group dokonała odkrycia w odległym, pozostającym poza zasięgiem Słońca, systemie - ogromny, gazowy gigant emitujące chmury purporowych oparów o nieznanych właściwościach. Badania wykazały, że są one potężnym źródłem energii, a tajne prace nad tą nieznaną substancją ożywiły Nanotransen i odbudowały jego pozycję. Plazma, bo tak nazwano ową substancję, znaleziono tylko w tym jednym regionie kosmosu i tylko w otoczeniu martwych gwiazd. Nanotransen został największym sprzedawcą plazmy oraz największym ośrodkiem badawczym, i utrzymuje tę pozycję do dziś, z zazdrością broniąc swoich sekretów.

Komenda Centralna

Jako biuro dbające o codzienne sprawy Nanotransenu, CentCom jest bezpieczną, centralną stacją kosmiczną o nieznanym położeniu. Wszystko, co jest z nim związane, zostało dokładnie przemyślane i profesjonalne wykonaniu, dzięki czemu, po dziś dzień, nie udało się dokonać ani jednego skutecznego ataku ani próby infiltracji. Stacja jest w pełni wyposażona i samowystarczalna, jest niebem, dla pracowników Nanotransenu i wszystkich jego spółek. Jedno, czego jej brakuje, to prototypowych technologii rozwijanych na odległych placówkach badawczych, takich jak zaawansowane laboratoria neuronowe i stacje klonujące do odzyskiwania zaginionych i zmarłych pracowników.

Syndykat

Organizacja przestępcza złożona z rewolucjonistów, piratów i finansowanych przez wielkie korporacje złoczyńców, wzbudzająca strach w całym regionie. Nie raz udowodniła, że jest nie do zniszczenia. Jego głównym celem jest sprzedający plazmę Nanotransen, a upór, z jakim dążą, do zniszczenia tej korporacji, przerasta wszystko, co ludzkość obserwowała dotychczas. Nikt nie wie, skąd się wzięła ta nienawiść, ale kiedy nie wiadomo o co chodzi, to najpewniej chodzi o pieniądze.

Federacja Gwiezdnych Czarowników

Choć nie stanowi siatki przestępczej w pełnym tego słowa znaczeniu, to pełni podobną rolę. Jest organizacją złożoną z egoistycznych mutantów, które posiadły kontrolę nad prawami fizyki. A może są po prostu grupą kryminalnych geniuszy o niesamowitych zdolnościach aktorskich. A może faktycznie znają magię? Nie, przecież to głupie. Kto w dzisiejszych czasach wierzy w istnienie prawdziwych magików? Jak by nie było, Ci ludzie posiedli niezwykłą moc postanowili zjednoczyć się, aby wspólnie wykorzystać swój dar do złych celów. Kradną, zabijają, niszczą i odbijają z niewoli. Nie ma dnia, kiedy czarownicy nie byliby poszukiwany przez korporacyjnych oficerów ochrony, aby ich uwięzić lub wykorzystać dla własnej korzyści. Nanotransen jest jedną z niewielu potęg, które odmówiły nawiązania kontaktu z Federacją, a opór, który stawiają jest dla tych magicznych cudaków wiecznym pretekstem do wojny. CentCom codziennie przypomina swoim stacjom badawczym, że każdy, kto choćby zbliży się do nich, może być potencjalnym wrogiem na usługach Federacji.

Kult Pradawnych Bogów

Kult ten jest nieobliczalną i zwodniczą grupą religijną, której centralnym punktem jest chęć przyzwani "pradawnych bogów" do świata żywych. Mimo, że ich praktykom towarzyszą różne ekscesy, to nikt oficjalnie nie potwierdził jakichkolwiek aktów przemocy pośród kultystów, a wszystko co o nich wiadomo, to jedynie plotki i pogłoski. Natura kultu jest nieznana, jednak ostatnie odkrycia wskazuję, że jest szansa na ponowne nawrócenie jego członków, co szybko okrzyknięte zostało "wojną religijną".

Stacja Widmo

Gdzieś w odmętach systemu kontrolowanego przez Nanotransen, znajduje się stacja nazywana przez wielu "Widmem" - placówka badań nad plazmą. Projektant nieznany, wykonawca nieznany. Powstała rzekomo podczas trzeciego powstania w Związku Radzieckim, choć inne plotki głoszą, że była to jedna z pierwszych stacji badawczych Nanotransenu, prototypem dla współczesnych obiektów. Jakiekolwiek tajemnice skrywa, prawdopodobnie nigdy nie zostaną one odkryte.

Stacja 13

Odległa, orbitująca wokół gazowego giganta, stacja kosmiczna jest jedną z najnowocześniejszych i najpilniej strzeżonych placówek badawczych Nanotransenu. Pracują na niej najlepsi z najlepszych, a owiane tajemnicą szczegóły dotyczące jej konstrukcji oraz położenia gwarantują pracownikom bezpieczne i efektywne środowisko to prowadzenia badań nad właściwościami tajemniczej plazmy.

Cele badawcze

  • Badania nad plazmą: prowadzone przez profesjonalną kadrę naukowców, którzy dniem i nocą badają tę tajemniczą substancję, szczególnie jej potencjał egzotermiczny.
  • Badania genetyczne: Nanotransen inwestuje miliony w siły zbrojne i ochronę placówek. Modyfikacje zwiększające wytrzymałość i sprawność oficerów mogą być cennym atutem.
  • Badania nad Niebieskim Kosmosem: ponieważ podróże przez tunele czasoprzestrzenne nie jest już bezpieczna, należało znaleźć nowy sposób na szybkie transportowanie ludzi i towarów. Prace nad teleportacją rozpoczęły się jeszcze przed Drugą Schizmą. Ostatnie badania stwierdziły istnienie równoległego wymiaru, dużo mniejszego od naszego oraz zbudowanego z tajemniczego, niebieskiego promieniowania. Konieczne jest zidentyfikowanie właściwości oraz potencjalnych zagrożeń wynikających z wykorzystania technologi otwierania tego wymiaru. Z tego też powodu, skonstruowano miniaturowe urządzenia, dzięki którym możliwe jest nawiązywanie połączenia przez nowy, niebieski wymiar, i rozmieszczono je w oddalonych, zabezpieczonych lokalizacjach.
  • Testy sztucznej inteligencji: oto wprowadzono nową generację inteligentnych systemów. Podobno oparte są na teoretycznym opisie mózgu ludzkiego, choć inni twierdzą, że mózgi te dostarczone były przez "wolontariuszy". Najnowszy model zakupiony została przez CentCom i wkomponowany w system elektryczny Stacji 13. Nikt nie spodziewa się błędów, jednak dla bezpieczeństwa, wysłano na stację zespół psychorobotyków, których kompetencje pozwolą w porę zapobiedz wymknięciu się sztucznego umysłu z pod kontroli.
  • Cele drugorządne: choć dokładne zadania nie zostały jeszcze sformułowane, to można się spodziewać, że Stacja 13 pełnić będzie też funkcję kopalni, stacji paliwowej oraz przeładunkowej, a także więzienia z programem aktywizacji zawodowej osadzonych w niej skazańców.

Na Stację składają się

  • Samowystarczalne środowisko do pracy oraz codziennego życia;
  • Nowoczesny kompleks medyczny;
  • Systemy zapewniające nieśmiertelność personelu;
  • Pomocny i profesjonalny personel ochrony;
  • Najbezpieczniejszy system energetyczny;
  • Największe cuda techniki, jakie widziała ludzkość.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki